Why
De reden waarom Crowdfunding Masters is opgericht: Ik ben me kapot geschrokken toen ik het bericht las over het feit dat slechts 25% van de Nederlandse Kickstarter projecten succesvol is. Dat is een ongelooflijk laag percentage. Niet alleen omdat dit een veel lagere rate is dan de wereldwijde succesrate van gemiddeld 50% op Kickstarter en andere reward based crowdfunding platformen. Maar ook, en vooral omdat ik weet dat wij Nederlanders dat veel beter moeten kunnen.
Foto: Bericht in Trouw eind 2014
Want wat mij als crowdfunding enthousiast pijn deed, is het feit dat de meerderheid blijkbaar dacht ‘Ik zet het op Kickstarter en dan rolt het geld vanzelf binnen”. Of zoals in het artikel is gehighlight ‘Je moet niet gewoon je plan op de site zetten, maar actief campagne voeren’. Ik weet namelijk dat crowdfunding niet zo werkt.
Crowdfunding succes is namelijk het resultaat van een uitgekiende strategie en planning. En niet van afwachten en hopen dat mensen gaan doneren of investeren.
Met Crowdfunding Masters wil ik iedereen de benodigde basiskennis geven, zodat je weet waar je aan begint en hoe je je moet voorbereiden op een campagne. Ik doe dit door bijvoorbeeld een Starttraining, 40 campagne tips of via mjin Facebook pagina en Twitter account waar ik regelmatig tips geef over crowdfunding.
Ook ben ik gestart met de Crowdfunding Challenge. Dat is een 14-daags programma waarin je jouw campagneplan gaat maken. En alle strategische beslissingen neemt voordat je start. Zodat je precies weet wie wat wanneer moet doen om jouw campagne te laten slagen.
Foto: Dat er in een jaar tijd niet veel veranderd is, blijkt uit een campagne die op dag 1 dit publiceerde. Weet jij wat hier mis aan is?
Wie
Oprichter: Tasso Heijnen
Waarom Crowdfunding Masters? De afgelopen 3 jaar heb 100-en mensen getraind en een track record opgebouwd van succesvolle campagnes. Naast een veelgevraagd spreker en workshopleider word ik ook regelmatig door crowdfunding platformen gevraagd om ondernemers of campagnehouders te helpen.
Track record
Campagne voor item tracker Tintag
Kickstarter campagne voor het Spaanse Waterdrop met als resultaat bijna $17.000
Publicaties
Interview NRC Weekend over Sparen of crowdfunden?
Interview Graficus
Referenties
Trainingen, workshops, presentaties en gastcollege’s
Meer weten over crowdfunding? Start dan met het lezen van dit blog over wat crowdfunding precies is en wat de verschillende vormen zijn. >>>