Crowdfunding Challenge

Start jouw campagne binnen 14 dagen.

MOMENTEEL IS INSCHRIJVING VOOR DE CHALLENGE GESLOTEN. Je kan wel inschrijven op de wachtlijst, dan krijg je een bericht zodra we weer starten.

  • Stop met alles zelf uitzoeken. En start met een aanpak die werkt.
  • Voorkom grote beginnersfouten.
  • Verlies geen tijd met zelf aanmodderen.
  •  Krijg inspiratie, feedback en motivatie vanuit onze besloten Facebook groep.

Hoi, ik ben Tasso Heijnen. Ik ga je tijdens deze Challenge helpen om stap voor stap jouw campagne te bouwen.

Heb je een geweldig idee, maar weet je niet hoe je jouw campagne succesvol moet maken?

Wees gerust. Je bent niet de enige die hiermee worstelt. De meesten lopen tegen het feit aan dat bij crowdfunding zo ontzettend veel komt kijken. In de voorbereiding worden daardoor vaak belangrijke zaken vergeten die essentieel zijn om je campagne te laten slagen. En vaak wordt er zelfs een campagne online gezet zonder vantevoren goed na te hebben gedacht.

In de afgelopen jaren heb ik veel initiatiefnemers voorbij zien komen met geweldige ideeën. Die vol enthousiasme hun campagne online zetten en dan gingen afwachten en hopen tot het geld binnen zou rollen. Dat werkt niet.

"Misschien denk jij: Als er maar een klein percentage van mijn Facebook vrienden meedoet, heb ik zo de funding bijelkaar".

De meesten die aan crowdfunding denken, maken deze denkfout. En dat vertaalt zich door in het succes. Of beter gezegd, het uitblijven daarvan. Wereldwijd is de gemiddelde succesrate van crowdfunding campagnes waarbij tegenprestaties of producten worden geboden 50%. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat van alle Nederlandse Kickstarter campagnes slechts een 25% succesvol is! Dat is een ongelooflijk laag percentage.

Ik ben op missie om die succesrate naar 100% te krijgen. Daarom wil ik jou vragen: Bij welke groep wil jij horen? De helft die exact weet wat je wanneer moet doen om jouw campagne te laten slagen? Of de andere helft die de campagne online zet en hoopt dat de crowd vanzelf gaat backen en denkt “Als al mijn Facebook vrienden nou een tientje storten moet het toch lukken?

Waarom wordt het draaien van een crowdfunding campagne zo onderschat? Aan de voorkant, op de campagne pagina van een crowdfunding website lijkt het zo makkelijk.  Maar bij crowdfunding komen veel expertises bijelkaar:

Tegelijkertijd zijn er ontzettend veel platformen en online tools die je kan inzetten. Het is logisch dat je hierdoor op een gegeven moment het overzicht verliest. En sterker:

"Het is logisch dat je niet overal een expert in bent".

Daarnaast is de crowdfunding dynamiek heel specifiek. Timing komt bij crowdfunding nauw. Wat veel gebeurt: Goede acties op het verkeerde moment. Dan is je tijd en energie helemaal voor niks geweest. Kun je dat vooroorloven: tijd, energie en geld stoppen in iets zonder dat je weet of je het terugkrijgt? Of dacht je misschien dat dingen op internet vanzelf viraal gaan?

Die lage succesrate is totaal onnodig. Ik ben het namelijk gaan onderzoeken. Want ligt dit aan de projecten of ondernemers? Nee. Tussen de campagnes die mislukken zitten goede projecten en gedreven initiatiefnemers of ondernemers. Maar waar ligt het dan wel aan? Ineens wist ik het, toen ik met mijn zoontje met de Lego aan het spelen was:

Het is net als het bouwen van een Lego kasteel - Als je de doos openmaakt en start, heb je een onoverzichtelijke berg steentjes. Je hebt geen idee waar en hoe je moet beginnen. 

Het enige dat je nodig hebt is een instructieboekje. Dan bouw je stap voor stap in no-time een prachtig kasteel. Je weet precies welke steentjes je als eerste moet neerleggen. En hoe je het kasteel verder bouwt. Ja, je kan ook door naar plaatjes te kijken op internet proberen na te bouwen. Maar dan wordt het nooit precies zo zoals het zou moeten zijn. En duurt het minstens 10 keer zo lang.

  Wil jij jouw tijd stoppen in het maken van een instructieboekje? Of wil je meteen knallen en werken aan jouw campagne?

Door met de juiste methodiek te werken, ga je relaxter de campagne in. En dat zie je meteen terug in jouw succes. Daarnaast kun je voordat je online gaat een inschatting maken of je campagne gaat slagen. Dus neem het initiatief en gun jezelf rust en zekerheid. Stop met alles zelf uitzoeken. Gok en denk niet dat je project vanzelf viraal gaat en wordt gefund.

En ik snap dat je zoveel mogelijk zelf wil doen. En dat je volledig in controle wil blijven over je campagne. Dat kan! Je hoeft geen super marketeer of ervaren campagnebeest te zijn. Het enige dat je nodig hebt, is dat instructieboekje zoals bij de Lego. Een bewezen methodiek waarin je stap voor stap wordt uitgelegd welke technieken werken, hoe en wanneer jij dit kunt inzetten.

​Wist je bijvoorbeeld dat je kan berekenen hoeveel funding je uit je netwerk kan halen?  - hoe verhelderend zou dit voor je werken: als je niet hoeft te schatten, maar kan VOORSPELLEN hoe groot je succes wordt?

Tegelijkertijd kun je vertrouwen op mijn praktijk ervaring die ik door Nederlandse en internationale campagnes te draaien heb opgedaan. En om echt meteen op snelheid te zijn, krijg je ook alle benodigde templates en worksheets die je kan modelleren naar je eigen campagne.

 Daarom organiseer ik deze Challenge voor degenen die zich hierin herkennen:

  • Je wil zoveel mogelijk zelf doen.
    En volledig in controle blijven over je campagne.
  • Je wil geen tijd verliezen met maanden alles uitzoeken.
    Je wil meteen de juiste keuzes maken. En je wil werken met een snelle en bewezen aanpak.
  • Je hoofd bruist van de ideeën voor je campagne.
    Maar je wil weten wat werkt. En fouten voorkomen. Want door de overvloed aan informatie op internet ben je de weg kwijt. Je zoekt een expert die je door de crowdfunding jungle leidt.
  • Je bent overtuigd dat jouw idee aanslaat.                                                                                           Iedereen in je omgeving is enthousiast. De vraag is alleen: Hoe starten en zorgen dat je niet alleen je vrienden en familie overtuigd, maar ook de crowd?

De afgelopen 3 jaar heb ik 100-en ondernemers en organisaties getraind en verschillende campagnes naar 100% funding geholpen. Wat ik heb gezien is dat:

Om jouw fundingdoel te halen, volstaat het niet om alleen de campagnepagina in te vullen en wat leuke tegenprestaties te verzinnen. De kracht van crowdfunding gaat op wanneer de crowd voor jou gaat werken. Hiervoor moet je weten hoe je deze in beweging krijgt en waaruit ‘de crowd’ bestaat. Tijdens de campagne hoef je dan alleen maar de goede acties op het goede moment te doen. Het volledige verloop heb je zo in de hand.

Van lijden naar leiden tot Master: Helaas zie ik dat veel campagneleiders (of wellicht beter campagnelijders) zichzelf in het diepe storten. En pas zodra de campagne online is, gaan nadenken over acties en promotie. En dan iedereen beginnen te spammen. Dat is lijden. Je probeert iets vooruit te duwen niet vooruit lijkt te branden.

Ik kon nergens een goede online aanpak vinden die al deze onderdelen biedt: een bewezen, stap voor stap aanpak. Met ondersteuning en een community van gelijkgestemden. En ook nog eens met de mogelijkheid om het in je eigen tempo, waar je maar wil te volgen.

Dus heb ik zelf een programma ontwikkeld waarbij dit allemaal bijelkaar komt. Hiermee ga ik je helpen om binnen een structuur jouw strategie en campagne op te zetten. Stel je voor hoeveel rust en zekerheid dat gaat brengen. En niet onbelangrijk, hoe leuk het dan wordt om bezig te zijn met het creatieve proces. Bedenken welke middelen je gaat inzetten, hoe die eruit moeten zien, tekst, beeld, video.

Alle stappen, strategische keuzes en campagne technieken, rekentools en templates heb ik voor jou samengevat in de Crowdfunding Challenge.

En ook nog super belangrijk: Ik ga je geen truukje leren. Maar de juiste technieken en strategieën die je meerdere malen kan gaan toepassen. Je kan hierna een volgende crowdfunding campagne volledig zelfstandig opzetten. Serieel crowdfunden heet dat. Iets dat ik mijn klanten zie doen.

Doe Daarom Mee Met De Crowdfunding Challenge

En maak jouw MASTERPLAN

De complete voorbereiding om je campagne succesvol te maken. Je krijgt van mij gedurende 14 dagen elke dag een mail met een videoles en een oefening. En je hebt volledige toegang tot het Masterplan. Hierna heb je jouw campagneplan klaar en kun je starten met jouw crowdfunding campagne.

De Challenge is volledig online, dus je kan de lessen in jouw eigen tempo bekijken. En de oefeningen doen wanneer het jou uitkomt. Wat ga je leren?

  1. Maak essentiële strategische keuzes: wat is je crowdfunding doel, het fundingbedrag, wie hoort tot jouw crowd en hoe bepaalt dit jouw fundingbedrag, het platform en de marketing.
  2. Zet je campagne op: maak in 7 stappen jouw campagneplan. En weet wie wat wanneer moet doen om de funding op te halen.
  3. BONUS Templates : je hoeft niet alles zelf te verzinnen. Gebruik mijn templates en focus op waar jij goed in bent en wat je leuk vindt.

Doe Nu Mee Met de Crowdfunding Challenge

Aan de Challenge kun je nu GRATIS deelnemen. Wij starten op 22 februari.

Het wordt leuk, maar ook hard werken. We gaan je creatieve geest tot het uiterste pushen. En met elkaar bouwen aan een succesvolle campagne.

Registreer en je ontvangt meteen alle informatie. Ik kijk er alvast naar uit.

Klanten Die Jou Voorgingen:

John Doe UI/UX Designer

Typhoon: “In 6 weken van 7 naar 130%.”

De Nederlandse artiest Typhoon en documentairemaker Herbert hielp ik in 6 weken tijd van 7% naar 130% funding! Aan de hand van het Masterplan maakte ik met hen essentiële strategische beslissingen en ondersteunde bij opzetten van de campagne, het bedenken van de propositie, middelen, kanalen en de volledige planning.

Tintag: “Meer dan €100.000 voor product dat nog geproduceerd moet worden.”

“Is het mogelijk om meer dan een ton op te halen voor een item tracker die nog niet eens op de markt is? Ja! Dat is waarmee ik Tintag hielp op het Amerikaanse platform IndieGoGo. Een mooi voorbeeld van samen met de crowd werken en effectief inzetten op pers en media.”

John Doe UI/UX Designer
John Doe UI/UX Designer

WaterDrop: “Met een boost binnen 2 weken naar €16.000.”

Met de boodschap 'Bespaar een miljard liter water als je het opvangt met WaterDrop' hielp ik deze Kickstarter campagne in een normaal moeilijke crowdfunding periode (Kerst) om in twee weken de overige 50% van hun funding op te halen.

Kanaalpop: “Na Masterplan €15.790 voor festival. En hierna wederom succesvol crowdfunden.”

“Het team van Kanaalpop kon na de Masterplan training en coachingstraject zelfstandig aan de slag. En haalde 105% op van hun doelbedrag. Dat beviel zo goed dat de oprichter met behulp van deze nieuwe inzichten en technieken die hij had geleerd nog een keer ging crowdfunden voor Reitdiepop. Met succes. Hij haalde weer meer dan 100% op van het doelbedrag.” 

John Doe UI/UX Designer

Tasso Heijnen
Oprichter Crowdfunding Masters

Over jouw trainer

Ik heb de afgelopen 3 jaar inmiddels 100-en mensen getraind. Naast een veelgevraagd spreker en workshopleider word ik ook regelmatig door crowdfunding platformen gevraagd om ondernemers of campagnehouders te helpen.

Crowdfunding kent voor mij geen geheimen, omdat ik als consultant gewerkt heb bij de oorspronkelijke bouwer van grote Nederlandse crowdfunding platformen als  oneplanetcrowd.nl, voorjebuurt.nl, crowdfunded.nl of voordekunst.nl. 

Veelgestelde Vragen

Ik heb nog geen product of dienst. Kan ik dan ook meedoen?

Ik weet niet zeker of ik precies op 22 februari kan starten. Kan ik ook later beginnen?

Moet ik ook een website maken?

Kan ik dit ook met iemand samen doen?

Mijn vraag staat er niet bij. Kan ik je ook emailen?

Moet ik na die 14 dagen meteen mijn campagne starten?


P.S.:: Nu is je kans om gratis mee te doen met de Challenge. En in 14 dagen jouw campagne op te zetten aan de hand van een bewezen methodiek en met alle templates die je nodig hebt.

Ja, ik wil weten hoe ik mijn campagne succesvol maak!