Academie

Een succesvolle crowdfunding campagne in 6 weken?

[ct_column_third]

.

[/ct_column_third][ct_column_third]

[/ct_column_third][ct_column_third_last]

.

[/ct_column_third_last]
Binnenkort starten we de Crowdfunding Academie.

Wil jij: Als eerste bericht hierover ontvangen? 

EN: Nu alvast een GRATIS START TRAINING?

JA ik wil SEBT cfstart

Bekijk of jij je hierin herkent

[ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Je wil zoveel mogelijk zelf doen en volledig in controle blijven over je campagne.[/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Je wil geen tijd verliezen met maanden alles uitzoeken.[/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Je wil meteen de juiste keuzes maken[/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Je weet niet hoe hoe je idee zo te presenteren dat het aanslaat bij ‘de crowd’.[/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Je wil onafhankelijk zijn van traditionele financieringsvormen zoals bancaire leningen.[/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Je wil werken met een snelle en bewezen aanpak.[/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Je hebt geweldige ideeën voor tegenprestaties en rewards, maar weet niet welke werken.[/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Door de overvloed aan informatie op internet ben je de weg kwijt. Je zoekt een expert die je door de jungle leidt. [/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Je bent overtuigd dat jouw idee aanslaat, want iedereen in je omgeving enthousiast. De vraag is alleen: Hoe starten? [/ct_list]

Maak je geen zorgen
Je bent niet de enige die hiermee worstelt. Veel ondernemers en zzp-ers lopen tegen het feit aan dat bij crowdfunding zo ontzettend veel komt kijken. In de voorbereiding worden daardoor vaak zaken vergeten die essentieel zijn om je campagne te laten slagen. En vaak wordt er zelfs een campagne online gezet zonder vantevoren goed na te hebben gedacht.

Ik heb het gezien
In de afgelopen jaren heb ik veel initiatiefnemers voorbij zien komen met geweldige ideeën. Die vol enthousiasme hun campagne online zette en dan gingen afwachten tot het geld binnen zou rollen. DAT WERKTE NIET.

Waar lag dat aan?

Door de bomen zie je het het bos niet meer
Bij crowdfunding komen veel expertises bijelkaar: Finance, accounting, sales, online marketing, relatie marketing, social media, videografie en nog veel meer. Tegelijkertijd zijn er ontzettend veel platformen en online tools die je kan inzetten. Het is logisch dat je hierdoor op een gegeven moment het overzicht verliest.

Specifieke dynamiek
Timing komt bij crowdfunding nauw. Wat veel gebeurt: Goede acties op het verkeerde moment. Dan is je tijd en energie helemaal voor niks geweest. En helemaal desastreus voor je evaluatie. Je hebt namelijk geen idee waar het aan gelegen heeft dat je actie geen conversie opleverde.

Slechts 50% slaagt
En ik het verzin het niet. Wereldwijd is de gemiddelde succesrate van crowdfunding campagnes waarbij tegenprestaties of producten worden geboden 50%. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat van alle Nederlandse Kickstarter campagnes slechts een vierde succesvol is! Dat is een ongelooflijk laag percentage.

Totaal onnodig
Ligt dit aan de projecten of ondernemers? Nee. Tussen de campagnes die mislukken zitten goede projecten en gedreven ondernemers. Waar ligt het dan wel aan? Voordat ik hierop het antwoord geef wil ik je eerste de volgende vraag stellen:

[ct_focus background=”#666666″ gradient=”#666666″ color=”light” style=”normal” ]Bij welke 50% wil jij horen? De ene helft die heerst over zijn/haar campagne. En exact weet wat te doen om deze te laten slagen. Of de andere helft die de campagne online zet en hoopt dat de crowd vanzelf gaat backen en denkt “Als al mijn Facebook vrienden nou een tientje storten moet het toch lukken?” [/ct_focus]

Okee, dat is misschien een beetje een flauwe vraag. Maar ik hoop dat je inziet dat er niet veel tussen zit. Jij hebt de keus. Want het kan anders.

Wat je nodig hebt is een bewezen aanpak:

De juiste strategieën
Tools waarmee je over jouw campagne gaat heersen
Het juiste dashboard om te monitoren wat je doet
en bij te sturen om het nog beter te doen

Het is net als het bouwen van een Lego kasteel
Of een auto. Of piratenboot. Nouja, je snapt het wel. In het begin heb je een grote onoverzichtelijke hoop blokjes. Pas nadat je stap voor stap de aanwijzingen hebt gevolgd in het instructieboekje heb je een prachtig kasteel. Of die auto. Of piratenboot. Tuurlijk door goed te kijken naar het kasteel kun je het proberen na te bouwen. Maar zonder handleiding en bouwtekening zal het nooit zo mooi worden.

En dan wil ik je nog een vraag stellen:

[ct_focus background=”#666666″ gradient=”#666666″ color=”light” style=”normal” ]Wil jij bezig zijn om een handleiding te schrijven en bouwtekening te maken? Of wil je gewoon keihard knallen, een retegoede campagne bouwen en voor 100%+ van jouw doelbedrag gaan? [/ct_focus]

Door met de juiste methodiek te werken, kun je voordat je online gaat een inschatting maken of je campagne gaat slagen. Wil jij die zekerheid over de slagingskans van je campagne?

Maar neem het initiatief en gun jezelf die zekerheid. Hoe meer zekerheden je hebt voordat je online gaat, des te relaxter ga je de campagne in. En dat zie je meteen terug in jouw succes. Deze aanpak is speciaal ontwikkeld voor campagnehouders die veel in eigen hand willen houden. En tegelijkertijd GARANTIES willen dat de crowdfunding campagne gaat slagen.

Dus stop met alles zelf uitzoeken. Gok en hoop niet dat je project vanzelf viraal gaat en wordt gefund.

ja ik wil meer zekerheid

Geen hogere wiskunde
Je hoeft geen super marketeer of ervaren campagnebeest te zijn. Het enige dat je nodig hebt, is dat instructieboekje zoals bij de Lego. Een BEWEZEN METHODIEK waarin je stap voor stap wordt uitgelegd welke technieken werken en hoe jij dit kunt inzetten.

Wist je dat je kan BEREKENEN hoeveel funding je uit je netwerk kan halen?

Hoe verhelderend zou dit voor je werken: als je niet hoeft te schatten, maar kan VOORSPELLEN hoe groot je succes wordt?  Lees verder beneden bij ‘Programma’.

Theorie en praktijk
Tegelijkertijd kun je steunen op mijn HANDS-ON ERVARING die ik bij nationale en internationale campagnes (Kickstarter, IndieGogo), heb opgedaan. En om echt meteen op snelheid te zijn, krijg je ook alle benodigde templates en worksheets die je kan modelleren naar je eigen campagne.

[ct_leading]In 1,5 maand leer ik jou hoe je een crowdfunding campagne tot een succes brengt.[/ct_leading]

Waarom dit traject?
De afgelopen 3 jaar heb ik 100-en ondernemers getraind, verschillende €100.000+ campagnes ondersteund.

Om 100% funding te behalen, volstaat het niet om enkel de campagnepagina in te vullen en wat leuke tegenprestaties te verzinnen. De kracht van crowdfunding gaat op wanneer de crowd voor jou gaat werken. Hiervoor moet je weten hoe je deze in beweging krijgt en waaruit ‘de crowd’ bestaat. Tijdens de campagne hoef je dan alleen maar de goede acties op het goede moment te doen. Het volledige verloop heb je zo in de hand.

Van lijden naar leiden tot Master
Helaas zie ik dat veel campagnehouders (of welllicht beter campagnelijders) zich zelf in het diepe storten. En pas zodra de campagne online gaat nadenken over acties en promotie. En dan iedereen beginnen te spammen. Dat is lijden. Je bent aan het duwen en trekken aan iets dat niet vooruit lijkt te branden.

[ct_focus background=”#666666″ gradient=”#666666″ color=”light” style=”normal” ] Ik help je om hierboven te stijgen. En de belangrijkste processen vanzelf te laten verlopen zodat je meer rust en overzicht krijgt. Zodat je niet alleen een campagne aan het leiden bent, maar vanuit een helicopter perspectief naar je campagne kan kijken. En als ware Crowdfunding Master over de campagne gaat heersen. [/ct_focus]

Lange termijn voordelen
Wat denk je dat dit betekent voor je business of organisatie als je als Master een campagne opzet? Niet alleen zal je campagne slagen, maar ook op lange termijn heb je profijt van een betrokken achterban die vanaf het prille begin je project heeft ondersteund. Wat zou het voor je betekenen als je bij de start van een nieuw project of product al 100-en of misschien wel 1000-en klanten hebt? Reken dat eens door op jaarbasis. Hoeveel meer omzet zou je dan draaien?

Herhaal je succes
Ik ga je geen kunstje of truukje leren. Maar de juiste technieken en strategieën die je herhaaldelijk kan toepassen. Je kan hierna een volgende crowdfunding campage volledig zelfstandig opzetten.

ja starttraining ontvangen

Laat je overtuigen door klanten die jou voor gingen

[ct_testimonial name=”Kanaalpop” title=”Festival (Voorjebuurt)” image=”143″ style=”left” id=”113″] Om meer draagvlak te krijgen van de bezoekers en om funding op te halen, wilde Kanaalpop crowdfunding inzetten. Ik hielp het team met het bepalen van de juiste strategie en opzetten van de campagne. Daarnaast hielp ik tijdens de doorlooptijd met monitoring en coaching. Resultaat 105% van de funding! En met deze ervaring en kennis draaide Kanaalpop in een nieuw jasje (ReitdiepPOP) dit jaar wederom een crowdfunding campagne. Met succes, weer 105% op de eindteller. [/ct_testimonial] [ct_testimonial name=”Tintag” title=”Item Tracker (IndieGogo)” image=”148″ style=”left” ] Meer dan $100.000 voor een item tracker die nog niet eens op de markt is. Is dat mogelijk zonder leningen of andere moeilijke financiele constructies? Ja! Dat is waarmee ik het Roemeense Tintag geholpen heb op het Amerikaanse platform IndieGoGo. Tintag haalde door dit succes zelfs de Forever Funding status op het platform.  [/ct_testimonial] [ct_testimonial name=”Typhoon” title=”Documentaire (Voordekunst)” image=”149″ style=”left” ] De Nederlandse artiest Typhoon en documentairemaker Herbert hielp ik in 6 weken tijd van 7% naar 130% funding! Voor de campagne maakte ik met hen essentiële strategische beslissing en ondersteunde bij opzetten van de campagne en tijdsplanning. [/ct_testimonial]

Oftewel meedoen aan de Academie levert jou op:

[ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Meer zekerheid dat jouw campagne een succes wordt.[/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Inzicht in strategieën hoe je funding gaat ophalen. [/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ] Naaste korte termijn (funding) ook lange termijn voordelen (marketing en omzet). [/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Solide fundament voor je business of organisatie. [/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Omzet voordat je überhaupt je product/dienst op de markt hebt. [/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Een briljant campagneplan gebaseerd op een sterke strategie[/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Focus op je core business. [/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Enorm veel gratis reclame voor jou bedrijf of organisatie. [/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Je weet precies wat je wanneer moet om je campagne succesvol te maken. [/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Klanten die voor jou gaan verkopen. [/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Een realistische prognose van de grootte van je funding.[/ct_list] [ct_list icon=”check” content=”Lorem ipsum dolor sit amet.” color=”#04bd7f” background=”” gradient=”” style=”normal” ]Kennis en technieken die je veel vaker kan gebruiken.[/ct_list]

meer info

Hoe ziet het programma eruit?

[ct_tabs style=”horizontal” ] [ct_tab title=”Het Fundament”] Hier leggen we basis voor je campagne en maken we alle cruciale beslissingen voordat je de campagne gaat bouwen. Ondere andere: Waarom een goed gekozen doel zo belangrijk is. Waar je op moet letten? Hoe je het doelbedrag berekent? Waar je rekening mee moet houden. Welke kosten te crowdfunden zijn en welke niet. Hoe je bepaalt welk crowdfunding type en platform voor jou geschikt is. Waarom een verkeerde keuze desastreus is. EN BELANGRIJK: Jouw netwerkfinanciering. Hoe je aan de hand van je netwerk je funding kan berekenen. En hoe je hierna perfect je vervolgstappen kan uitstippelen. Tot slot zetten we in op de lange termijn voordelen.

[/ct_tab] [ct_tab title=”Het Campagneplan”] Ik leer je wat de succes elementen van elke campagne zijn. En ik leg exact uit hoe je elke stap moet nemen om je campagne succesvol te maken. Zo behandel ik hoe je dé reden bedenkt voor backers om mee te doen. Hoe je een wervende beloningsstructuur opzet. En wat je bij het opzetten van die beloningsstructuur zeker niet moet vergeten. Ook krijg je extra strategieën die conversie verhogend werken. Natuurlijk korte tijd veel pers /media exposure verkrijgt. En een speciale techniek om met veel minder werk veel meer bereik te krijgen.

[/ct_tab] [ct_tab title=”Communiceren met de crowd”] Welke communicatie kanalen zet je in? En veel belangrijker: Hoe richt je deze in zodat het de meeste conversie oplevert? Je leert de strategieën om voordat je online gaat te communiceren met de crowd en echte ambassadeurs te creëren. Daarnaast kom je achter het grote geheim hoe je de crowd in beweging krijgt. Hierna leer je een techniek waarmee je de crowd voor jou laat werken. LET OP: Bijna geen enkele campagne in Nederland maakt hier gebruik van! Dit terwijl het zo’n eenvoudige techniek is die je heel snel kan toepassen. [/ct_tab] [ct_tab title=”Roadmap”] Je leert hoe je een planning opzet op basis van de specifieke crowdfunding dynamiek. Hierdoor krijg je veel meer structuur in je campagne. Ook krijg je handige tools om deze planning voor een deel te automatiseren. Want je hoeft niet altijd zelf aan alles denken. Een groot deel kan op de automatische piloot zonder dat je de controle verliest. Ik ga je leren hoe je doet inricht. Last but not least leer ik je hoe je deze plannning gebruikt om te gaan heersen over je campagne. Dat betekent bijsturen in elke fase van je campagne op conversie (= percentage funding die je ophaalt). Hierna weet je echt exact wat je wanneer moet doen. [/ct_tab] [ct_tab title=”Vraag en antwoordsessie”] Elke week is er een live online vraag en antwoordsessie ingepland. Tijdens deze sessie kun je alle vragen stellen over de lessen, maar ook over alle praktische zaken waar je antwoord op wil. Ik neem hier ruim de tijd voor. Het doel is dat je hierna weer vol enthousiasme verder kunt met het opzetten van jouw campagne. [/ct_tab] [/ct_tabs]

Wat ontvang je nog meer?

BONUS

Live feedback.
Vragen kun je van te voren mailen of tijdens de sessie. Je ontvangt ook van elke sessie een opname zodat je deze op je gemak terug kan kijken.

Templates en worksheets
Onmisbare basisdocumenten die jou heel veel tijd en energie gaan schelen. Check:
✔ Persbericht
✔ Template videoscript en draaiboek
✔ Template roadmap
✔ Campagneplan
✔ Propositie
✔ Beloningsstructuur
Je kan deze aanpassen en in vullen naar je eigen project.

Toegang tot een besloten groep van mededeelnemers
Je kan ook vragen stellen aan andere deelnemers buiten de sessies. We gaan elkaar motiveren en inspireren. Samen maken we het mogelijk.

Over je trainer

masterclass-crowdfunding
Tasso Heijnen heeft inmiddels 100-en mensen getraind en heeft meerdere succesvolle campagnes op zijn naam staan. Naast oprichter van Crowdfunding Advies is hij ook partner bij de Crowdfunding Hub (Europees crowdfunding kenniscentrum). Hij wordt regelmatig door uiteenlopende platformen zoals Oneplanetcrowd, Kapitaal Op Maat, Weforsea, KissKissBankBank gevraagd om campagnes te begeleiden en ondersteunen. Inmiddels verzorgt Tasso ook gastcolleges op de Universiteit van Leiden. Daarnaast heeft hij als consultant bij het crowdfunding IT bedrijf gewerkt dat platformen bouwde als Voordekunst.nl, Oneplanetcrowd.nl en Voorjebuurt.nl. Hierdoor heeft hij kennis van de voor- (intake, formaliteiten) en achterkant (backoffice, afhandeling, conversie tools) van crowdfunding platformen. Oftewel, een allround strateeg die jou heel gericht de weg kan wijzen.

Twijfel je of heb je nog vragen?

Bekijk beneden de Veelgestelde Vragen.

[ct_accordion text=”Starter” icon=”arrow-down” accordion title=”Is het mijn investering waard” state=”closed” style=”boxed” group=”group1″] Deze strategieën, inzichten en tools die je krijgt zullen jouw een fundingbedrag opleveren dat over het algemeen 10, 20 of zelfs 50 maal zoveel oplevert dan jouw investering. En dat is alleen op korte termijn. Op lange termijn profiteer je van een bestaande klantenbase. Of kun je nieuwe campagnes starten. [/ct_accordion][ct_accordion text=”Starter” icon=”arrow-down” accordion title=”Kan ik elke vraag stellen?” state=”closed” style=”boxed” group=”group1″] Ja, ik denk volledig met je mee. En neem hiervoor alle tijd. [/ct_accordion][ct_accordion text=”Starter” icon=”arrow-down” accordion title=”Kan ik crowdfunden zonder dat ik al een product of dienst heb om te verkopen?” state=”closed” style=”boxed” group=”group1″] Dan is crowdfunding uitermate geschikt! Je gaat al klanten werven voordat je een marktintroductie doet. Hierdoor kun je jouw product dus verkopen VOORDAT je het daadwerkelijk hebt ontwikkeld. [/ct_accordion][ct_accordion text=”Starter” icon=”arrow-down” accordion title=”Ik doe niks op Facebook enzo? Kan ik toch crowdfunden?” state=”closed” style=”boxed” group=”group1″] Ja, we maken gebruik van jouw bestaande netwerk. Wat de geschikste kanalen zijn om deze te bereiken en verder uit te breiden bepaal je zelf tijdens het programma.[/ct_accordion] [ct_accordion text=”Starter” icon=”arrow-down” accordion title=”Wat is conversie?” state=”closed” style=”boxed” group=”group1″] De term conversie wordt gebruikt om aan te geven hoe groot het percentage is van jouw doelbedrag dat je reeds hebt opgehaald. ‘Veel conversie’ betekent dat je een hoog % hebt opgehaald van je doelbedrag. [/ct_accordion]

ik wil nu starten